om mig

2010-12-08 @ 19:37:20


Då sätter vi igång med det här då! Ja, jag heter Stina Victoria Birath och är 18 år gammal. Jag har skilda föräldrar och bor mest hos min mamma i Gottsunda, pappa bor i Fullerö som ligger mot Storvreta. Jag har bott i Uppsala och i Gottsunda hela mitt liv och jag trivs jättebra. Vissa tror att man blir rånad eller hotad så fort man går utanför dörren här. Så är det inte. Det har aldrig hänt mig något och jag känner mig tryggare när jag går genom Gottsunda än genom stan klockan tre på natten. Dock så bor jag i radhus väldigt nära Sunnersta, och det är lite lugnare här. Vi har en hund som heter Wille. Han är liten, lurvig, vit och världens bästa. Jag går sista året på samhällsprogrammet på Jensen gymnasium och tycker fortfarande att det är roligt att gå i skolan. Jag tror att jag är en av få, så därför är det en självklarhet för mig att plugga vidare. På min fritid brukar jag umgås med mina vänner. Vi brukar fika, kolla på film, festa ja allt som de flesta i min ålder gör. Jag tränar också på friskis och svettis, brukar bli mellan två och fyra gånger i veckan. Jag fikar helst på 018, för att deras islatte kan vara den godaste i världen. Jag kollar helst på filmer som man minns, filmer som sätter spår och får mig att tänka till. Jag är inte så mycket för kärlekskomedier även om det också kan vara kul ibland. Jag går helst ut på birger, eftersom att jag jobbar varje lördag på saluhallen så har jag inte så många andra alternativ. Eller birger och kalas då, och på kalas har jag aldrig varit.. Ja vad finns det mer att säga om mig? Jag är utåtriktad och har lätt för att prata med nya människor. Jag älskar att resa och upptäcka andra delar av världen, men jag får lätt hemlängtan. Inte till något speciellt egentligen men det är något visst med att komma hem till Uppsala efter en resa. Man känner sig verkligen hemma här i våran lilla stad. Jag bad en av mina bästa vänner att beskriva mig med tre ord; skön, snäll, rolig. Nu ska jag kolla på ph, som jag följt slaviskt den här hösten! skäms nästan.. PEACE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback