anakronistisk?!

2009-12-03 @ 23:25:03
Under kvällen har jag hunnit med ganska mycket, har bland annat pluggat. WOHO! Brukar alltid säga att jag ska göra det sedan hittar jag något som är roligare och plugget glöms ganska fort. Men inte ikväll. Har läst en bok som heter "Med våldsam hand" boken handlar om hustrumisshandel under 1800-talet som är ämnet i min uppsats. Låter inte det väldigt spännande? nej. Boken är dessutom en avhandling och språket i den är så sjukt högtravande, inte för att jag har dåligt ordförråd men var mycket jag inte förstod. Anakronistisk, kontext, emanera, paradoxal? I don't get it. Får fråga min historia lärare imorgon. 
Jag har också sytt en del. Sydde in ett par byxor som jag köpte på rea för ett tag sedan. Dom var helt raka i benen och hitintills har jag bara använt dom till stövlar. Nu är dom stuprör, så nu får dom följa med mig ut lite oftare. Sydde även om en gammal jeansjacka till en jeansväst. Det är ju inte speciellt proffsigt gjort men jag är nöjd. Jag klippte bort armarna, gjorde den kortare och sydde in den. Nu ser den ut ungefär som på bilden under. Nu ska jag kolla scrubs, peeeeeeeace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback