14 år till salu

2009-11-20 @ 19:01:55
Påväg hem från träningen idag så plockade jag upp en tidningen Metro, så jag skulle ha något att underhålla mig med under bussresan hem. Bläddrar igenom tidningen och kommer till en artikel om en tv-profil som köpt sex av minderåriga. Tjejerna var 14 år gamla och för samtliga sexuella tjänster betalde mannen 1200 kr. Det är helt sjuk, jag blir så jävla förbannad, vad fan tänker människan med? Tjejerna är 14 år, dom skulle säkert kunna vara hans egna barn. Jag undrar vart vårat samhälle är påväg.. Tjejerna hade fått sin insperation när dom läst boken "14 år till salu" som handlar om en tjej som är prostituerad. Jag har läst den boken, och jag blev allt annat än inspererad av att börja sälja sex. Jag vet inte om detta är vanligt men detta är ett problem som staten verkligen borde ta tag i, istället för att fåna sig med lagar som ipred-lagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback